بهگزارش خبرنگار میراثآریا، در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مدیران و نمایندگانی از روابطعمومیهای ادارات کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی 31 استان کشور برگزار شد، مدیریت پیام در شبکههای اجتماعی در شرایط بحرانی آموزش داده شد.
نجفی سولاری در این نشست با اشاره به شیوع بیماری کرونا و انتشار اخبار فراوان درباره این بیماری و تاثیرات احتمالی آن بر صنعت گردشگری به تشریح چگونگی تولید و ارسال پیام در شبکههای اجتماعی در شرایط بحرانی مانند شرایط شیوع بیماری کرونا پرداخت.
او در این جلسه آموزشی با بیان این که مدیریت پیام عبارت است از به کارگیری بهینه، موثر، کارآمد و تاثیرگذار از مجموع منابع و تجهیزات برای تولید پیام اثربخش، اضافه کرد: «در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تاثیرات احتمالی آن بر صنعت گردشگری باید بتوانیم با تولید و ارسال اخبار و پیامهای تاثیرگذار مردم و گردشگران را نسبت به خطرات این ویروس آگاه کرد اما در عین حال به آنان اطمینان داد که با رعایت بهداشت فردی و توصیههای پزشکی خطری آنها را تهدید نمیکند.»
این استاد ارتباطات اضافه کرد: «حس امنیت از وجود امنیت اهمیت بیشتری دارد؛ از این رو در تولید و ارسال اخبار و پیامهای خود در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی باید با مدیریت و برنامهریزی دقیق رفتار کرد تا گردشگران از شیوع این ویروس بیش از پیش نگران نباشند.»
نجفی سولاری ادامه داد: «برنامهریزی، شبکهسازی، مدیریت، حمایت و بازخوردگیری پنج بخش مهمی است که در مواقع بحرانی در اطلاعرسانی باید مدنظر قرار گیرد.»
آرمین سلیمانی دبیر ستاد فضای مجازی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نیز در این جلسه آموزشی، مواردی را برای هماهنگی هرچه بیشتر مدیران و نمایندگان روابطعمومیهای ادارات کل میراثفرهنگی استانهای کشور ارائه کرد.
انتهای پیام/